SmartBusiness®

YARINI KURMAK

Pazarda, üründe, sunumda, insan beklentilerinde, teknolojide, ekonomide değişiklik olmasaydı yarını kurmak için bugünden çalışılması gerekmezdi.

Dünyadaki değişim çığ gibi katlanarak büyüyor. Logaritmik artıyor. 1960-1970 arasındaki değişim 2 birim ise 1990-2000 arası 20 birim, 2010-2020 arası 1000 birimdir. Devamını tahmin etmek mümkün değil.

Yarını kurmak bir dönüşüm sürecidir ve isteğe bağlı değil zorlayıcı bir durumdur. Dönüşüm sistemden başlamaz, dönüşüm insandan, tepe yöneticiden başlar. Liderlik ateşiyle yakılır.

Bugünden hazırlanılmamışsa, o gün geldiğinde çok geç olacak. Yarını kurmak için yarını beklemek yanlıştır.

Bugün çalışma masasındaki işlerin en az yarısı yarın ile ilgili olmayan yöneticilerin, yarın geldiğinde yapabilecekleri çok sınırlıdır.

 

Geleceğin; ticaret için, iş yapılan sektör için, rekabet için ne getireceği bir bilinmez. Bu sebeple yarını planlamak zordur ve şirketin geleceği için de risk içermektedir. Birçok farklı gelecek senaryosu için sistematik bir şekilde alternatif uygulama planları yapılmalıdır.

Gelecekte firmamızın nasıl olması gerektiğini belirlemek, gelecekte pazarın ve müşterilerin ne noktada olacağını, neleri talep edeceğini kestirmek ve geleceği öngörmek ile mümkün. Pazarın gelecekteki şekline ürünlerdeki değişimler, hizmet kapsamındaki değişimler, teknolojideki gelişmeler gibi birçok faktör etkili oluyor. Bunların ötesinde bir şey çok daha fazla değişiyor ki, o tüm bu değişimlere yön veriyor: İnsan beklentileri, insanın tatmin olma şartları değişiyor. Buradan hareketle, gelecek kurgusu insana, müşteriye, tüketiciye bakarak yapılmalı ve tüm gelecek senaryosunun odağına insan koyulmalıdır.

Geleceği kurmanın ikinci yaklaşımı da kendi şirketimizin yapısını geleceğe hazırlamak. Madem ki değişimin büyüğü insanda ve onun beklentilerinde olacak; bizi yarına ve ötesine taşıyacak olan ekibimizin de gelecekteki beklenti ve ihtiyaçlarını bugünden anlamak zorundayız ve pazara değişimine hazırlandığımız kadar ekibimizin değişimine göre de bir şirket hazırlamalıyız.

SmartBusiness® BaşarıModeli ile her şirket için özel uyguladığı Pazar ve Rekabet Analizi ve Ekip İhtiyaçları Analizi ile başladığı anlama çalışması sonrası, şirketin hem pazar ve müşteri yönlü hem de çalışan ve ekip yönlü gelecek kurgusunu da içeren Stratejik Plan çalışması ile şirketin geleceğini kurgular.