SmartBusiness®

PLANINA UYGUN, SAĞLIKLI BÜYÜYEN ŞİRKET OLMAK

 

Pazar gerçeklerini reel olarak ölçüp, doğru kurgulanmış bir stratejik plan oluşturup, kararlılıkla ve geri beslemeleri iyi yorumlayıp, doğru düzeltmeleri yaparak planlar başarıya kavuşur. Sistemi tanı, planla, uygula, gözle, düzelt döngüsünün şirket ölçeğinde uygulanmasıdır.

Gözle görünür, dikkat çekici hiçbir başarı, plansız değildir. Bugün dışarıdan rahatlıkla izlenebilir şekilde dikkat çekici bir yukarı trend ile büyüyen, görünürlüğü, tercih edilirliği artan markalar var. Bu başarılar doğru kurgu, doğru strateji ve doğru uygulama eseridir. Bunun yanında birçok da plansız büyüyen şirket var. Arkadan esen rüzgarla ileri giden şirketler bunlar. Rüzgâr terse eserse de nereye gedecekleri veya gidemeyecekleri de belli olan şirketler.

Planlı büyüyen şirketlerin en önemli avantajı bir yol haritasına sahip olmalarıdır. Yol haritası bir sonraki aşamada nerede olacağınızı ve o aşamada nelere ihtiyacınız olacağını tepe yöneticilerine söylemesidir. Bir sonraki aşamada ihtiyaç duyulacak sistemleri veya uygulamaları bir önceki aşamadan kurarak gideceği yöndeki yolu hazırlamak önemlidir. Plansız büyüyen şirketler geldikleri aşamada ihtiyaç duydukları sistemleri önceden kurmadıkları için hem o sistemin yoksunluğunu yaşar hem de yüzleşmemesi gereken ilave sorunlarla zaman ve enerji kaybeder. Kervan yolda düzülmez. Sefere hazırlıksız çıkılmaz. Sorunlarla karşılaştıkça çözerek hedefe varılmaz.

Geçmişte kimsenin tercih etmediği, marka değeri olmayan hatta eksi prestiji olan otomobil üretici markalar, doğru bir plan çerçevesinde bugün hem tercih edilir ürünler hem de prestij ikonu seviyesinde algılanmayı başarmış marka algısına sahip oldular. Kalite, ürün teknolojisi gibi fiziksel kavramların paralelinde markanın algılanma seviyesini, algılanma şeklini de müşteri gözünde kurgulamak ve tek bir planın beraber uygulanan parçaları halinde icra etmek gerekir.

SmartBusiness® BaşarıModeli doğru belirlenmiş hedefe, doğru bir plan ile ulaşmanın güvenli yolunu iş yöneticilerine sunmak için, bütünsel bir sistematik çalışmadır. İçinde hem doğru bir planı yapmak için analiz ve değerlendirme araçları, hem de planı başarılı biçimde uygulamak için alt sistem, araç ve yöntemler barındırır.

PLANINA UYGUN, SAĞLIKLI BÜYÜYEN ŞİRKET OLMAK