SmartBusiness® Başarı Modeli’nin Bileşenleri

Etkin şirket ve ekip yönetimi için, pazarda rekabet gücünü arttırmak için, daha iyi ticari sonuçlar için, işin devamlılığını sağlayacak dönüşümü başarmaları için gereken sistem ve yapıları kurmaları ve başarı ile yönetmeleri amacıyla, iş sahipleri ve tepe yöneticilerle beraber çalışıyor, başarılarına ortak oluyoruz.

Yönetim Sistemi

Kişilerden bağımsız, kurallarla yönetilen şirket geliştirilebilir.

Marka ve Değer

Parlar olmak, pazarda ürünlere, şirkette çalışana, globalde yatırımcıya yatırımdır.

Ekip

Doğru bir ekip, şirketin başarısının sırrıdır, iş hayalini gerçeğe çevirenidir.

Strateji

Net bir strateji hedefe ulaşmak için yol haritasını çizer, herkesi odaklar.

Pazar ve Müşteri

Müşteriyi anlamak ve pazardaki değişimleri takip etmek, rekabet üstünlüğünün özüdür.

Etkin Yönetim Sistemi; işin profesyonelce ve güvenli yönetilmesinin anahtarıdır.

Şirketlerin uzun dönemde başarılı olabilmeleri için etkili bir yönetim sistemi kurmaları ve doğru işletmeleri kaçınılmazdır.

Yönetim Sistemi alt sistemlerden oluşan bir bütündür. Ortak hedefi olan, kuralları, yöntemi olan, nasıl işletileceği, nasıl geliştirileceği belli olan ve ahenk içinde çalışan bir ekosistem olmalıdır. Bu orkestrayı da uyum içinde başarıyla yönetecek kişi de şirketin tepe yöneticisidir. Yönetim Sistemleri tepe yöneticisinin keyfii veya hatalı olarak alacağı kararlarında önünde, bunları önleyen, doğrultan yapıda, kontrol mekanizmaları içeren kurguda planlanmalıdır. Yönetim Sisteminin bütünü, onu oluşturan alt sistemlerin birbirini de denetlemesi, sınırlaması ve sürekli iyileştirme geribildirimleri vermesiyle kendini geliştirmelidir.

Yönetim sistemi, şirketin stratejik hedeflerini belirlemek, kaynakları etkili bir şekilde yönetmek ve süreçleri optimize etmek için en etkin yöntemdir.

Yönetim Sisteminin alt sistemleri olan “Finans Yönetim Sistemi”, “Operasyon Yönetimi”, “Satış Yönetimi” gibi bileşenlerin yetkin analizlerle doğru planlanması yönetimin etkinliğini arttırır. Tek merkezli tek veri tabanlı bir sistemde işlenerek hedeflere ve hedeflerin gerçekleşme takibine dönüşmesi de yönetim başarısını arttırır. Temel Stratejilerden, Stratejik Hedeflere ve oradan da daha aşağıdaki Operasyonlel Süreçlere doğru tüm şirket yönetiminin etkinliği “Yönetim Sistemi” ile izlenebilir ve geliştirilebilir.

Yönetim sistemi, şirketin performansını değerlendirmek ve iyileştirmek için kullanılan en iyi araçtır.

Hedef olmadan doğru yönetim olmaz, uzun vade de başarı olmaz. Hedefleri gerçekçi, ölçülebilir, güçlü belirlemek için de ileri analizlere ihtiyaç vardır. Yönetim Sisteminin önemli bir parçası da doğru analizleri yaparak, pazarı, şirketin mevcut durumunu, başarıyı, hedeflerin gerçekleşme oranını takip edip, sisteme yön göstermesidir. Hedeflerle yönetim için de etkin çalışan bir Yönetim Sistemi kurulmalıdır. Gelişkin bir Yönetim Sistemi, iyi çalışan bir “Performans Sistemine sahip olmalı ve böylece sistem performansına paralel olarak çalışanların performasını da etkin şekilde ölçmelidir.

SmartBusinessⓇ sektörden bağımsız olarak, şirketin kendi pazar ve iç dinamiklerini doğru analiz ederek, en uygun “Yönetim Sistemini” belirlemesi, kurgulaması, kurması ve geliştirmesi için şirket yöneticilerine kılavuzluk eder, şirketlere başarı yolu inşa eder.

“Tek kişilik ordu” devri bitti. İyi ekibi olmayan şirket sürdürülebilir başarılı olamaz.

İyi bir ekip kurmak çok değerli, daha değerlisi o ekipten iyi sonuçlar ve başarılar almak, daha da değerlisi o başarılı ekibi elde tutmak ve mutlu etmek.

Yetkin ve başarı sağlayacak insanları şirkete kazandırmak o insanları seçmekle olmuyor, olmayacak. İnsanların performanslarını sergileyebilecekleri bir yönetim sistemine, başarı kazandıkça değer görüp daha iyi şartlarda çalışabilecekleri bir kariyer sistemi ve o şirkette mutlu ve başarılı olarak uzun süre çalışmak istemelerini sağlayacak bir iklime ihtiyaç var. Gelecekte daha da önem kazanacak bu durumun farkında olanlar kazanıyor, farkında olmayanlar neden iyi sonuçlar alamadıklarını, neden doğru bir ekip kuramadıklarını, neden sonuç alabilecek insanların şirkete katılmadıklarının cevaplarını bulmaya çalışarak zaman ve para kaybediyorlar.

İnsanlar hep teknolojinin işlerini elinden alacaklarını düşündüler, korktular. Aslında işi üreten, aklı-fikri ile değer yaratan çalışanlar olmadan şirketler bir yere gidemediler, gidemezler.

Dünyanın dönüşümü ile profesyonel iş hayatındaki iş yapma kavramı değişti. Giderek standart ve rutin işler azaldı ve azalıyor. Bundan sonra rutin işler yerine yaratıcılık gerektiren, fark oluşturacak, akıl edilmemişi bulup, ortaya koyacak çalışanların ürettikleri, şirketlere ve organizasyonlara fark sağlayacaktır. Bu nitelikteki iş sonuçları da standart çalışmayan, işe değer katmaya çalışan çalışanların eseri olur. Doğru ve zorlayıcı hedeflerin peşinden koşan şirketlerin de işe değer oluşturacak ekiplere ihtiyacı var. Gelecek vasat olmayan şirketler, vasat olmayan tepe yöneticiler ve ekiplerin olacak.

Doğru kurgulanmış ve güçlü stratejik hedeflere bağlanmış bir ekibin performansı şirketin performansıdır.

Hedeflerle yönetimin özünde ortak amaca ulaşma çalbası vardır. Ortaklar, tepe yöneticisi, yöneticiler, çalışanlar, tedarikçiler ile beraber bir bütün olarak ortak hedefe odaklanmalı ve gerçekleştirmek için çalışmalıdır. Bunun yolu hedefleri doğru belirlemek ve tüm bu şirket ile ilgili insanları ortak hedefe kilitleyebilmektir. Şirketlerin belirledikleri Stratejik Hedeflerin şeffaf olarak tüm bu ilgili kişiler tarafından benimsenmesi ve kendi paylarına düşen hedef parçalarını gerçekleştirme peşinde koşmaları tüm şirketin başarısını sağlayacak yoldur. Her paydaşın kendi üzerine düşen hedefleri gerçekleştirme oranını takip eden bir performans ölçme sistemi de gerçek başarıyı ölçmüş olur.

“Ekip şirketin harcıdır, iş süreçleri de tuğlaları. Birlikte yıkılmaz bir kale inşa edilebilir.”

“Hedefe ulaşmak için doğru yönde ilerlemek gerekir.”

Stratejik Planlama, “sürdürülebilir başarının” temel şartıdır: Şirketinizi başarıya götürecek stratejileri doğru belirleyin, hedefinize ulaşın.

Stratejik Planlama ile  doğru stratejileri belirlemek ve uygulamak, şirketin yol haritasını netleştirmek için hayatidir. Başta bu planı gerçekleştirmek için çalışacak ekibin benimsemesi ve peşinde koşulmaya değer bulmasının yanında bu hedeflere varıldığında da karşılığını görmesi önemlidir. Ayrıca, değişen piyasa koşullarına uyum sağlayarak rekabet avantajını güçlendiren ve uzun vadeli büyüme sonucuna götüren bu planlama şirketin en önemli sürecidir. Geleceğe güvenle ilerlemek isteyen şirketler Stratejik Planlamanın gücünden yararlanmalıdır.

Ne kadar hızlı koşacağınızdan daha önemli olan ne yöne gideceğinizdir. Pusula yanlışsa her adımda hedefinizden o kadar uzaklaşırsınız.

İş hayatında şirket stratejisi geliştirmenin en önemli fazı analizdir. Pazarı, sektörü, potansiyeli, şirketin mevcut yapısını doğru ve gerçekçi analiz etmeden strateji geliştirmek yöneticiler ve karar verenler açısından kumar oynamak olur. Ne yöne gitmeliyiz, güvenli olarak ne hızla gitmeliyiz ve hangi sonuçları elde edebiliriz, bunların hepsi doğru ve güvenilir analizlerle ortaya çıkabilir.

Yönetim Stratejisini belirlemek için hem şirket iç yapısına eksisiyle artısıyla bakmak, hem de şirket dışında da pazarı, rekabeti ve dünyayı doğru okumak gerekir.

Analizlerle yapılan doğru okumadan sonra şirketin potansiyeline, pazarın geleceğine, ticaret hacmi beklentilerine göre yapılacak Stratejik Planı başarıyla uygulamak şirketi hedefine ulaştıracaktır. İş başarısının altında ticari başarı yatmaktadır. Ticaretin, yani pazardaki ürün ve hizmetlerimizin değerinde para kazandırır şekilde karşılık bulmasının ölçütü de “Rekabet Üstünlüğü”dür. Rekabette üstün olmak için rekabeti oluşturan bütün parametreleri doğru belirlemek, pazar ve müşteri gözündeki önemini çok iyi bilmek hatta modellemek gerekir.

Pazarı ve rekabeti doğru okumak

“Strateji başarıya giden yolun rotasıdır. Doğru planlanan rota hedefe, en güvenli ve en kısa yoldan gidilmesini sağlar.”

“Artık işi nasıl yönetileceğine siz değil pazar ve müşteri karar verir.”

Pazarda başarılı olmak için müşterilerin ne düşündüğünü ve nasıl karar verdiğini anlamak gerekir. Bunu anlamadan dikilen başarı bayrak direkleri yıkılacaktır.

Rekabet üstünlüğünün sonucu tercih edilir olmaktır. “Neden bizimle çalışsınlar, neden bizim ürün ve hizmetlerimizi satın alsınlar?” sorularına cevap bulmanın yolu müşterilerin düşüncelerini ve karar verme süreçlerini anlamaktır. Müşterilerin beklentilerini ve tercihlerini doğru analiz etmeden yapılan stratejiler, başarısızlık riskini artırır. Şirketlerin müşteri odaklı yaklaşımlarını geliştirmesine ve pazarda sürdürülebilir bir rekabet avantajı elde etmesine kılavuzluk eden hizmetleri alarak güvenli büyümelerini tavsiye ederiz.

Rekabet

Sadece satış bölümünü, müşteri ve pazar durumuna göre organize etmeniz yetmez. Tüm şirket organizasyonunu, tüm süreçleri, tüm operasyonu pazarda gelmek istediğiniz konuma göre planlamak gerekir.

Şirket başarısı yalnızca satış bölümü başarısıyla mümkün olmuyor. Tüm şirketin stratejik hedeflerine uyumlu şekilde yapılandırılması, her fonksiyonun şirketi bir adım daha hedefe yaklaştırması gerekiyor. Tüm süreçleri ve operasyonları, pazarın ve müşteri beklentilerinin değişen dinamiklerine uygun olarak planlamak, sürdürülebilir büyümenin anahtarıdır. SmartBusiness BaşarıModeli şirketlerin bütünsel bir stratejiyle hareket etmesini sağlayan bir yönetim gelişim modeli olarak  sürdürülebilir büyüme konusunda kılavuzluk etmektedir.

Satış Ekibi

Şirketi, markayı rekabette öne çıkartacak farklılığı bularak, bunu müşterilere değerini anlayacakları şekilde anlatmadan yapılan rekabete, “Taviz Ticareti” denir. Bu rekabetin kazananı; kısa vadede müşteri, uzun vadede de hiç kimsedir.

Rekabet avantajı sağlamak için şirketin karlılığını feda etmek başarı değildir. Önemli olan pazarda ve müşteride değer yaratacak, rakiplerin yapamadığı faydayı sağlayacak farkı oluşturmaktır. Fark yoksa üstünlük yoktur. Bazen fark vardır ama bunu müşterilerin anlayabileceği şekilde anlatmak gerekir, bazen yeni ve yaratıcı fikirlerle olmayan farkı yaratmak gerekir. Sürekli kısa vadeli veya günlük kazançlar peşinde koşmak şirkete değer yaratmaz ve uzun vadede geçmişte yapılan satışlar da yapılamaz hale dönebilir. Ancak doğru stratejilerle, fayda sağlayan ürün ve hizmetlerle uzun vadede rekabet edilebilir. Gerçek kazanan uzun vadede ortaya çıkar.

Satışta İnovasyon ile rekabet üstünlüğü sağlamak

Müşterisini bilmeyen, pazarını tanımayan, pazarın yarın nereye dönüşeceğini öngöremeyenler, müşterinin gelecekte nasıl ürün ve hizmetler isteyeceğini sezemeyenler ve kendini buna hazırlayıp, dönüştürmeyenler için iş hayatı çok zor olacak.

En değerli ürünü kendisi olmayan bir şirket sadece operasyon üretir, birikmez, değeri artmaz.

Operasyonel başarılar şirketin bugünü içindir. Şirketin marka değeri için harcanacak emek, zaman ve para, yarın için yapılacak değer yatırımıdır.

Operasyonel başarılar, şirketin bugünkü güncel performansını ve verimliliğini gösterir. Ancak, sürdürülebilir değer yaratmak ve marka gücünü artırmak için yapılan yatırımlar, şirketlerin geleceğini şekillendiren en önemli adımlardır. Zaman, emek başta olmak üzere, tüm şirket kaynaklarının doğru planlanıp, maksimum performansı elde edecek şekilde kullanıldığında markanın değeri uzun vadede büyüyecek ve rekabette öne çıkacaktır.

İşletmeler için şirket değerini arttırmak, sadece satışları ve kârlılığı artırmanın bir yolu olarak görülmemelidir. Aynı zamanda uzun vadeli sürdürülebilir büyümenin de kritik bir unsurudur.

Şirket değeri sadece kısa vadeli satışlar ve bilanço karlılığı ile ölçülmez. Doğru yönetimle, gelişkin sistemlerle uzun vadeli sürdürülebilir büyüme potansiyeli de şirketin piyasa değerini artıran ve rakiplerinizden ayrışmanızı sağlayan faktörlerdir. Şirketinizin hem mevcut performansını güçlendirmesi hem de gelecekte güvenle büyümesine odaklanması gerçek değeri oluşturacaktır. Biz de bunun için çalışırız.

Sürdürülebilir Büyüme

Sermaye arttırmak veya büyümek için yatırım almak, uluslararası bir grup veya şirketin veya bağımsız yatırımcıların ilgisini çekmek önemlidir. Bu ilgiyi uyandırmak, talep almak için fırsatlar oluşturmak adına şirket değerini artırma çalışmaları kaçınılmazdır.

Yatırım almak veya ilave sermaye oluşturmak için şirketin ulusal ve uluslararası veya bağımsız yatırımcıların ilgisini çekmesi gerekir. Bunu başarmanın yolu ise, şirket değerini artırmaya odaklanan stratejiler geliştirmek ve uygulamaktır.  Şirketlerin potansiyelini ortaya çıkaracak ve yatırımcıların güvenini kazanacak çalışmalarlar için tepe yöneticiler kılavuzlık hizmeti alarak bunu güvenli yoldan yapabilirler.

Yatırımcı ilgisi çekmek

Tepe yöneticilerin onca yönetsel, taktiksel, operasyonel iş hedeflerinin yanında, “marka değerini artırmak” stratejik bir öncelik olmalıdır.

Başarı Modeli bileşenleriyle doğru stratejiler geliştirerek şirketinizi başarıya taşımak için arayın...

SmartBusiness benzersiz sürdürülebilir başarı odaklı yaklaşımının özünde pazardaki rekabet günü kaybetmemek vardır. Rekabet gücünün başta pazarı, müşteriyi ve değişen dünya içindeki sektörel rekabetin kurallarını doğru okumadan geçtiğini bilerek başarı stratejilerini geliştirir.