SmartBusiness® BaşarıModeli, iş sahibi, tepe yöneticileriyle beraber, iki beyin olarak çalışıp, iş yöneticisinin geniş bakışında belirlediği başarıyı gerçekleştirmesi üzerine kuruludur. İş başarısını, yöneticinin başarısı üzerinden şirket başarısı elde etme düzeninde kurgular.
Ülkemizin iş hayatı gerçeklerini, dünyanın iş düzeninin geleceğini takip ederek, iş hayatında çabası, hırsı ve amacıyla başarıya koşan iş insanları, iş sahipleri ve iş yöneticileri ile beraber çalışıp onların başarısı üzerinden şirketlerini, işlerini başarılı kılma modelidir. Ticarette esas kural para kazanmaktır. İş modelimizdeki amaç ise; ticari kazanç kuralını gerçekleştirmek için, işin sürekli artan yani büyüyen bir kazanç düzeninde olması ve bunun da gelecekte de davam eden yapıda yani sürdürülebilir olmasını sağlayan geniş pencere bakışı sunmaktır.
Çok iyi bir sistemimiz var.
SmartBusiness® BaşarıModeli, tepe yöneticilerinin şirketlerini karlı, başarılı, değerli ve kalıcı yapmaları için tüm bileşenleri sunan bir şirket gelişim sistemidir.
Her işi ayrı değerlendirecek tecrübemiz var.
şirketin, her tepe yöneticisinin başlı başına değerlendirmeyi hakkettiğini bilecek deneyim ve yaklaşım sahibi olarak işimizi icra ederiz.
Ama bir kalıbımız yok!
Şirketleri sektörüyle, pazarıyla, rekabet şartlarıyla, onu var eden yapısıyla, potansiyeliyle ve yöneticisiyle benzeriz farklı olduğunu kabul edip, hiçbir ön yargı, genelleme yapmadan, kalıplardan uzak çalışırız.
Başarının İki Boyutu
SmartBusiness® BaşarıModeli, her başarı planlamasında iki boyutlu, iki bileşenli bir sistem olmasını, başarının kalıcı, sağlam ve sürdürülebilir olması için gerekli görür. Bu iki boyut “insan” ve “sistem”dir.
Bizim için her şirket, her yönetici benzersizdir.
Her şirketin, her yöneticinin benzersiz olmasından klasik yönetim danışmalığı anlayışının dışında şirkete ve tepe yöneticisinin beklentilerine göre çözüm sağlamak gerekir. Onu başarıya götürecek olan ihtiyaçlarına göre, ön yargısız, kalıpsız ve kişisel tercihlere saygılı olarak çözümler üretmek SmartBusiness® BaşarıModeli’nin temel uygulama yaklaşımıdır.
Aşağıda verilen SmartBusiness® BaşarıModeli’nin temel ve alt aşamaları da standart uygulama olmayıp, her şirkete, her yöneticiye göre yeniden tasarlanmaktadır. Sistematik yaklaşımımızın örneği olarak verilen uygulama adımları genel ve fikir verici olması ve yaklaşımımızın ifadesi için verilmiştir.
ANALİZ
Tanıma ve Anlama
İstek, Beklenti ve Kişisel Hedefleri Öğrenme
Ölçme ve Analiz
Değerlendirme
PLANLAMA
Planlama ve yapısal kurgulama
Temel Stratejileri Belirleme
Stratejik Hedefleri Belirleme
Stratejik Hedefler Aksiyon Planı
Oluşturma
UYGULAMA
Tüm Parametrelerle Öncelikleri Belirleme
Adım Adım Uygulama
Sonuçları Değerlendirme
Başarıya Ulaşıncaya Kadar Çalışma
Her iş sahibinin, tepe yöneticisinin cevap aradığı / araması gereken 6 Alanda 24 Soru
Tepe Yönetici
İş Sahibi
Yönetim Kurulu
Nasıl bir iş hayal ediyor?
VİZYON
Nereye ulaşmak istiyor?
HEDEFLER
Gelecek kurgusu ne?
İŞ PLANI
İş nasıl devam edecek?
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Pazar
Müşteri
Pazarın Kuralları ne?
REKABET ANALİZİ
İşin gerçek potansiyeli ne?
POTANSİYEL HESABI
Pazarın geleceği nasıl?
PAZAR PROJEKSİYONU
Müşteri kim ve ne istiyor?
MÜŞTERİ ANALİZİ
Ekip
Nasıl bir ekip olmalı?
ORGANİZASYON
Nasıl bir ortam olmalı?
ÇALIŞMA İKLİMİ
İş süreçleri nasıl olmalı?
SÜREÇ YÖNETİMİ
Başarı ölçütleri ne?
PERFORMANS YÖNETİMİ
Yönetim Sistemleri
Operasyonel işletim nasıl kurulmalı?
KURUMSAL PLANLAMA SİSTEMİ
Satış ve SSH kurgusu ve takibi nasıl yapılmalı?
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİM SİSTEMİ
Operasyonel performans nasıl izlenmeli?
İŞ SÜREÇLERİ YÖNETİM SİSTEMİ
Stratejik yönetim nasıl icra edilmeli?
STRATEJİK PLANLAMA SİSTEMİ
Yönetim Fonksiyonları
Para nasıl kontrol edilmeli ve yönetilmeli?
FİNANSAL YÖNETİM
Operasyon nasıl yönetilmeli ve denetlenmeli?
OPERASYON YÖNETİMİ
Talep nasıl oluşturulmalı ve yönetilmeli?
PAZARLAMA YÖNETİMİ
Bilgi kişilerden nasıl aktarılmalı?
İNSAN BİLGİ İNOVASYON
Kurumsal
Kurumsal veya aile anayasası nasıl olmalı?
ŞİRKET ANAYASASI
Şirket değeri nasıl arttırılmalı?
DEĞER PLANI
Çıkış veya devir palanı nasıl yapılmalı?
ÇIKIŞ PLANI
Olası arz veya yatırımcı planı nasıl olmalı?
YATIRIMCI PLANI
Gerçekçi okuma, geleceği kavrama, stratejik planlama, doğru uygulama hedefe götürür.
Stratejik Yönetim ile hedefe odaklı çalışma imkanı sağlamak bir şirketin geleceğini doğru hedeflerle şekillendirmek demektir.
Stratejik Yönetim uygulamasının ilk şartı pazarı, mevcut durumu iyi analiz etmektir. Bu analize göre doğru bir planlama yaparak, şirketin, pazarın potansiyelini de doğru okuyarak gerçekçi hedefler belirleyip şirketi ona odaklamak şirketleri sağlıklı büyüterek, iş yöneticilerini hedeflerine taşıyacaktır.
Bizler, SmartBusiness® BaşarıModeli ile iş sahipleri ve tepe yöneticilerinin hedeflerini daha iyi belirlemeleri ve doğru bir plan uygulayarak, hedeflerine ulaşabilmeleri için onların yanındayız.