“Ne aradığını bilmeyen, bulduğunu anlayamaz.”
Claude Bernard
Stratejik Yönetim ile hedefe odaklı çalışma imkanı sağlamak bir şirketin geleceğini doğru hedeflerle şekillendirmek demektir.
Stratejik Yönetim uygulamasının ilk şartı pazarı, mevcut durumu iyi analiz etmektir. Bu analize göre doğru bir planlama yaparak, pazar potansiyelini de doğru okuyarak gerçekçi hedefler belirleyip şirketi ona odaklamak sağlıklı büyümenin önünü açacaktır.
İşin ve şirketin gelecekte varlığını devam ettirmesi bir kişiye veya kişilere bağlı olması ile de ilgilidir. Sistemlerle kişilerden bağımsız yönetilip, profesyonel sistemlerle sürekli pazardaki durumunu analiz etmek gerekir. Bu analizlerle stratejik hedeflerini geliştirip, dinamik tutması şirketi gelecek nesillere taşıyacaktır.
Başarılı bir şirket için her zaman “satış artışı”, “karlılık artışı” ve “sürdürülebilirlik” odağında kalmak temel yönetim şartıdır.
Doğru stratejiler ile pazarda hissedilir bir rekabet avantajı sağlamak sağlıklı büyümenin kanıtlanmış yoludur.
Pazarı ve potansiyeli beraber değerlendirip, büyüme hedeflerini doğru koyma ve bunu sürekli yapan bir sisteme sahip olmak şirketin geleceğini garanti altına alacaktır.
Başarıyı getiren en önemli faktörlerden biri de insan kaynağıdır. SmartBusiness® BaşarıModeli, şirketlerin hedefe uygun organizasyon planlamaları, doğru insanları seçip, şirkete kazandırarak etkili ekipler kurmaları için tepe yöneticilerine kılavuzluk eder. Aynı zamanda çalışan bağlılığını ve kurum kültürünü güçlendiren stratejiler geliştirir.
Daha başarılı ve daha prestijli bir iş sahibi / tepe yöneticisi olma iş hayatı içinde başlı başına kızıl elma değerinde bir hedeftir. Bugün birçok tepe yönetici işin baskısı, stresi ve heyecanı içinde “işin esiri” durumunda çalıştığının bile farkında olmayabilir.
Değer kavramının yarısı hesaplanabilir, finansal olarak değerlenebilir, kağıt üstünde ve fiziki olarak ölçülebilir. Diğer yarısı da insanların, kitlelerin, toplumun gözündeki değer kavramıdır. İş dünyasında gerçek değer bu iki yarının birleşiminden oluşur.